سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۰۷:۱۱

طرح پژوهشی موج‌شکن‌های مغروق تهیه شد

باشگاه خبری فراساحل: طرح پژوهشی "مدل‌سازی دو فازه آبشستگی ناشی از امواج در اطراف موج‌شکن‌های قائم مغروق" پس از تلاش دو ساله پژوهشگران پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی تهیه شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، دکتر فاطمه حاجی ولیئی مجری طرح پژوهشی «مدل‌سازی دو فازه آبشستگی ناشی از امواج در اطراف موج‌شکن‌های قائم مغروق» و عضو هیات علمی پژوهشگاه در این باره اظهار داشت: موج‌شکن‌های مغروق در سال‌های اخیر به عنوان یک گزینه مناسب جهت سازه‌های تثبیت کننده ساحل مورد توجه قرار گرفته‌اند. وی افزود: نکته‌ای که این موج‌شکن‌ها را از موج‌شکن‌های غیرمغروق متمایز می‌کند عبور موج از روی این موج‌شکن‌ها و بوجود آمدن جریان‌های چرخابه‌ای در دو طرف موج‌شکن است که در نتیجه این امر برخلاف موج‌شکن‌های غیر مغروق امکان وقوع آبشستگی در دو طرف موج‌شکن وجود دارد.


دکتر حاجی ولیئی تصریح کرد: به دلیل اثر قابل توجه آبشستگی در پایداری این موج‌شکن‌ها، در این طرح پژوهشی با توسعه یک مدل دو فازه که در آن فاز سیال و فاز رسوب به صورت جداگانه مدل‌سازی می‌شوند، به مطالعه و شبیه‌سازی این پدیده پرداخته شده است. وی با اشاره به این که این طرح پژوهشی از ماه آبان 1391  آغاز و تا آبان 1393 به طول انجامید، هدف از اجرای این طرح پژوهشی را توسعه یک مدل عددی جهت شبیه‌سازی آبشستگی در اطراف موج‌شکن مغروق عنوان کرد. مجری این طرح پژوهشی در خصوص نتایج بدست آمده از این طرح، گفت مدل دو فازه تهیه شده با استفاده از نتایج آزمایشگاهی صحت‌سنجی شده است و تطابق قابل قبولی با نتایج آزمایشگاهی نشان داده است. به گفه وی، مدل بدست آمده از این پس قابل استفاده در مدل‌سازی و مطالعه آبشستگی در اطراف موج‌شکن قائم مغروق است.



  کد خبر : 336
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :